Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zhubni tři kila a udělám z tebe hvězdu....

Zhubni tři kila a půjdeš na molo. Udělej si něco s těma vlasama. Před přehlídkou jíst nebudeš. Dej si panáka, nebudeš nervozní a přejde tě hlad. Dej si cigáro, uleví ti to. Moc nepij, nafouklo by se ti břicho. Na stolku jsou gutalaxový kapky. Vezmi si je pár hodin před přehlídkou, získáš tak aspoň dva centimetry v pase.....

Původně jsem o tom vůbec psát nechtěla. Původně jsem na to chtěla úplně zapomenout. Jenomže to nejde. Cenzorům se za to omlouvám, ale jinak to nejde. Nejde to, protože mě to NASÍRÁ do dneška a to je to už deset let za mnou.

Bylo mi 18 a oslovil mě „scout“. Vyhledával potenciální talenty, holky, co by se mohly stát modelkami. Inu, ruku na srdce, která holka by alespoň jednou v životě nezatoužila po tom stát se modelkou? Byla jsem polichocena a po pár dnech jsem na telefonní číslo, co mi dal, zavolala. Pozvali mě na testy. Udělali fototesty a zařadili mě do kursu pro začínající modelky. Usoplila jsem z kapesného studentky střední školy, kurs zaplatila, přihlásila se a absolvovala. Po kursu jsem byla zařazena mezi modelky nejmenované modelingové agentury.

Dvakrát týdně jsme měly společně s ostatními děvčaty jakési „tréninky“. Chodily jsme na podpatcích, trénovaly pozy, věšely na sebe cvičná oblečení, prádlo, plavky, šaty dlouhé i krátké, extravagantní klobouky a boty. Nafotilo se pár katalogů plavek, spodního prádla, konfekce a plesových šatů. Poté jsme jako „začátečnice“ s holkami z mého kursu byly povýšeny a byly jsme vypuštěny na molo.

Přehlídka pro nás začínala ráno. Účesy, make-upy, generálka v civilu, dvě generálky s převlékáním a přečesáním a poslední odpolední generálka úplně „na ostro“. A pak už rovnou přehlídka.

To by člověku nevadilo. Nevadilo mi tenkrát ani to, že jsme dostávaly pakatel a veškeré peníze provize shrábla agentura. Prostě mě to bavilo, líbilo se mi to. Vadily mi úplně jiné věci.

Vadilo mi to, že když jsem přišla ráno na zkoušky, logicky jsem v „batůžku“ měla sbalenou svačinu. Věděla jsem, že bude dlouhý den a odmítala jsem padat na ústa hlady. Řešila jsem to většinou velkou obloženou bagetou v kombinaci šunka a sýr, velkým půl kilovým jogurtem a nějakou sušenkou. Co to je na celý den? Po příchodu mi byla svačina zabavena s konstatováním, že jíst se nebude. Z Itálie se totiž přivezly konfekční modely poněkud „útlejších“ velikostí a když bych prý zbouchala tu velkou bagetu, neoblékla bych to. Odvětila jsem slušně majitelce agentury, že mám už teď hlad a že pokud tu budu do deseti do večera, padnu hlady a budou mě tu křísit. Dostala jsem krásnou odpověď. „Dej si panáka a cigáro“.

Na stolku leželo několik balení gulataxových kapek. Projímadlo. X hodin před přehlídkou požít a na přehlídku bude člověk prý vyprázdněn tak, že „získá“ až 2 cm v pase. Odmítla jsem. Dostala jsem pokutu. Další pokutu jsem dostala za to, že jsem oproti minulému týdnu na agenturní digitální váze vykázala váhu o 30 dkg vyšší.

Nebylo neobvyklé, že některé dívčiny před přehlídkou chodily zvracet. Aby byly echt „prázdné“. Stalo se, že holky i omdlívaly. Dávily hlady. Některé vycucaly před přehlídkou aspoň dvě kostky cukru.

Takže moje nejslavnější přehlídka spojená s promoakcí k příležitosti nového modelu vozu Porsche dopadla tak, že můj výdělek byl ponížen o 85% na pokutách. Dostala jsem pokutu za:

  • přibraných 35 dkg
  • odmítnutí zříci se svačiny
  • najedení se mezi poslední generálkou a přehlídkou
  • odmlouvání majitelce agentury
  • špatné chození na lodičkách
  • odmítnutí požití projímadla

Pokuta za špatné chození na lodičkách byla další kuriozitou. Protože jsem v té době ještě závodně tančila, neměla jsem s lodičkami problém. Ale majitelka agentury měla problém se mnou. Prý netlačím pánev dostatečně dopředu, jak to prý „dělají špičkové modelky“. Odpověděla jsem, že nejsem špičková modelka a že na chůzi na podpatku považuji za krásné právě to, že by měla být přirozená. Lup a měla jsem pětikilo dole.

Byla jsem naivní a podlehla jsem mamonu. Naštěstí jen na chvilku. Otázka ukončení smluvního vztahu mezi mnou a agenturou byla naštěstí otázkou chvilky, protože když majitelka agentury zjistila, že další její ovečce rozmlouvám projímadla a zvracení před přehlídkou, zbavila se mě velmi ráda.

Tak jsem ukončila svou „kariéru“ v modelingu a dodnes je mi při vzpomínce na tuto přehlídku (a nejen tu) na zvracení.

Nenutím čtenáře, aby se mnou souhlasili, nebo aby mi věřili. Píšu to, co se mi stalo. Píšu to, co jsem zažila. A vás mámy prosím, až se vaše dcera bude chtít stát modelkou, buďte opatrné a obezřetné a nenechte agentury, aby vydělávaly na vašich dcerách a z vašich dcer se staly anorektičky, bulimičky a trosky. Ne každá modelingová agentura má totiž úroveň........

Autor: Vladana Petržilková | čtvrtek 28.2.2008 9:29 | karma článku: 45,73 | přečteno: 12037x
  • Další články autora

Vladana Petržilková

Ta naše ústava česká!

Včera jsem napsala blog, ve kterém jsem se tak trochu zmínila i o svém názoru na výklad pravomocí prezidenta ze strany naší současné hlavy státu. Nechci se v tomto blogu zabývat tím, jaká je či není naše nově zvolená hlava státu, na to si každý udělá názor sám, spíš bych se ráda věnovala problému, který se v souvislosti s konáním pana prezidenta vyskytl, a to je výklad ústavy. Naší platné a účinné Ústavy České republiky, tedy ústavního zákona č. 1/1993 Sb.

1.8.2013 v 9:12 | Karma: 11,44 | Přečteno: 681x | Diskuse| Ostatní

Vladana Petržilková

Chcete si koupit motorku?

Nová doba, nová doba, host vyhazuje vrchního! Dalo by se napsat. No, že nastala nová doba, o tom asi dost dobře nelze pochybovat. Více či méně jsem se chtěla vyhnout politicky motivovaným blogům, ale to, o čem budu psát zvedlo ze židle i mě. A prostě mi to nedalo. Nejsem politicky naprosto negramotná, to ne, aktuální vývoj i události sleduji, vytvářím si na ně svůj názor, volit chodím, politicky aktivní v tom směru, že bych byla členem politické strany či uskupení ale nejsem. Nicméně to, co se děje posledních pár měsíců mě moc klidnou už nenechává.

31.7.2013 v 8:28 | Karma: 21,68 | Přečteno: 1260x | Diskuse| Ostatní

Vladana Petržilková

Vikingové

Hle zde já zřím svého otce. Hle zde já zřím svou matku, své bratry, své sestry. Hle zde já zřím zástupy svého lidu k samému počátku. Volají mě, vyzývají mě, abych přijala místo mezi nimi a vstoupila do sálu Valhally, kde udatní žijí navěky. „Pocestuje s ním, tu už nikdy neuvidíš, je to starý způsob“. Kdo viděl jinak průměrný film „Vikingové“ neboli „The 13th Warrior“ s Antonio Banderasem v hlavní roli, pak si možná na tuto scénu vzpomíná. Někdo možná četl knížku s výmluvným názvem „Pojídači mrtvých“. Měla jsem možnost strávit nějaký čas ve středním Norsku. A musím se přiznat, že když jsem projížděla místní krajinou, nechala jsem pracovat fantazii a při pohledu na přírodu a krajinu v této oblasti se mi vybavily některé scény z výše uvedeného filmu. Pak jsem si vzpomněla, když jsem jako dítě cestovala s rodiči do Řecka, že jsem milovala chvíle, kdy mi moje máma vyprávěla o antické mytologii. Uvědomila jsem si, že o té skandinávské nevím vůbec nic. Jak jste na tom Vy?

30.7.2013 v 8:46 | Karma: 15,52 | Přečteno: 1424x | Diskuse| Ostatní

Vladana Petržilková

Ach ti Windsorové!

Tak můžeme v klidu spát. S nadsázkou napsáno. Jestli se něco zatím nestane, tak je to fakt, že by Windsoři vymřeli po meči. Oblíbení členové královské rodiny, vévodkyně Kate a její manžel, po svém otci Charlesovi další v následnictví na trůn, William, přivedli na svět dítě. Syna. Prince. Co by za to dal ve své době Jindřich VIII. Tudor. Proč že sem pletu Tudora? Že je to jiná doba? Že to nejde srovnávat? Myslím, že v něčem tak trošku ano. Ne na 100%, ale zastávám názor, že ano. A co? Co že to vlastně chci srovnávat a proč do narození dalšího windsorského následníka trůnu mužského pohlaví motám Jindřicha VIII. Tudora? Soukromí. Respektive jeho absence. Tak jestli máte chvilku času, tak si přečtěte následující blog.

29.7.2013 v 8:35 | Karma: 11,66 | Přečteno: 860x | Diskuse| Ostatní

Vladana Petržilková

Seriál – průvodce pacienta českým zdravotnictvím

V minulosti jsem napsala několik blogů, které se přímo či nepřímo dotýkaly zdravotnictví – ať již konkrétních nemocí, vyšetření, postupů nebo konkrétních příběhů. Blogy měly relativní úspěch. Přemýšlela jsem, zda se k tomu vrátit nebo ne a rozhodla jsem se, že ano. Respektive, že to zkusím. Nejde tu o karmu článků, ale o zcela něco jiného. Nejsem věřící, takže nemohu říci „Pán Bůh mi nenadělil“, tak se omezím na konstatování, že „sudičky mi do vínku moc pevné zdraví nedaly“, a tak jsem bohužel docela častým návštěvníkem ordinací na různých odděleních a různých pracovištích. Tak jsem dost zkušeností posbírala...........A setkávám se se spoustou věcí, se kterou by se dalo bojovat pouhou jednoduchou věcí – lepší informovaností pacientů a lepší komunikací mezi pacienty a personálem zařízení.

27.6.2013 v 8:23 | Karma: 10,08 | Přečteno: 541x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stojí, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:19

Nehoda zastavila v neděli dopoledne dopravu na hlavním železničním koridoru mezi Ostravou a...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, jeden člověk zemřel

28. dubna 2024  11:15

V Ostravě na ulici Rudné poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Počasí v Česku ovlivní saharský prach, vytvoří oblačnost. Stoupá i riziko požárů

28. dubna 2024  7:47,  aktualizováno  10:32

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4620x

Seznam rubrik